Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Gdański Port zaczął się ostatnio rozwijać w wielu kierunkach, nowe inwestycje zaczynają powstawać nie tylko na jego terenie, ale będą także obejmować okoliczne rejony. W ostatnich latach naprawdę sporo wysiłku ale też pieniędzy przeznaczono w modernizację oraz rozbudowę tras które dochodzą na teren portu. Jest to całkowicie zrozumiałe, bo powiększenie możliwości przeładunkowych powinno być powiązane z możliwością obsłużenia przewozu kontenerów w głąb lądu – niedobór dobrych szlaków drogowych oraz kolejowych nie może tu stanowić wąskiego gardła. Z tego też powodu wiele inwestycji w Gdańsku zostało już w ostatnim czasie ukończonych, ale dużo też czeka na swoją kolejkę. Zwłaszcza duży nacisk położony został na gruntowną modernizację kolejowych połączeń, które w związku z szybki rozwojem portu po prostu przestały sobie dawać radę. Stąd też między innymi ruszył projekt modernizacji połączenia między Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który miał swoim zasięgiem objąć roboty przy moście nad Wisłą oraz przy dwutorowej linii kolejowe, całość tego przedsięwzięcia wyceniono na prawie czterysta milionów.

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Pierwsze nowe transporty na nowo wybudowanej trasie przejechały w drugie połowie stycznia, i mogą to robić obecnie znacznie szybciej niż wcześniej. Przed rozpoczęciem modernizacji pociągi poruszały się z maksymalną prędkością dwudziestu km/h, aktualnie będzie to pięć razy więcej. Przy okazji prac poprawiono także transport rzeką przepływającą pod mostem. Dzięki dużemu podniesieniu konstrukcji aktualnie pod mostem mogą przepływać znacznie większe jednostki. W chwili obecnej możliwe będzie umieszczenie nawet trzech warstw kontenerów na pokładzie barki, co znacząco może usprawnić żeglowanie na tym szlaku. W celu polepszenia poziomu bezpieczeństwa wspomniany most dodatkowo dokładnie oświetlono. Inwestycja, która była opisywana ma bardzo duże znaczenie dla całego gdańskiego rejonu. Oddana niedawno do użytku linia 226 znacznie zwiększy przepustowość między Portem a Pruszczem Gdańskim o sześć razy, a oprócz tego pozwoli na wjechanie znacznie cięższych składów niż dotychczas. I wszystko wskazuje na to, że nie skończy się na tym, bowiem są planowane następne projekty które mają jeszcze bardziej poprawić stan infrastruktury w tamtym rejonie.
.